Sunucum durup dururken kapaniyor?
Bir sunucu, durup dururken kapaniyorsa ( %0’dır bu ihtimal ) bunun bir nedeni vardir. Tüm yazilimlar, derleme esnasinda veya işlem esnasında bir hata ile karşılaşırsa bunu kullaniciya kesinlikle bildirir. Bu UnrealIRCd üzerined hata bildirimleri, sıkca ircd.log dosyasında olmaktadir.
Eğer sunucu kapandi ise, ilk yapmaniz gereken ircd.log dosyasinin en alt satirlarina bakmanizdir. Orada hata yazar ki şayet hataya yönelik bir mesaja rastlamiyorsanız Unreal3.2* dizininde, ls -a yapip core.* dosyalari oluşup oluşmadiğina bakmalisiniz.
Core Dosyalarini nasil incelerim?
Örneğin bir core dosyamiz olusmus..
Kod:
core.10075Ben sürekli Unreal3.2.7 kullanmaktayim. Bu versiyonlar ve üst versiyonlarinda corelere bakmak için bir komur vardir.
Kod:
./unreal backtraceBu Komut nasıl kullanilir?
./unreal backtrace yazdiğiniz zaman;
Kod:
[mirctr@soft(~/ircd/oper)]$ ./unreal backtrace
Core files available:
-rw——- 1 mirctr mirctr 5718016 Aug 19 12:31 core.10075
-rw——- 1 mirctr mirctr 7897088 Aug 22 17:08 core.11407
-rw——- 1 mirctr mirctr 10588160 Aug 22 17:01 core.27346
Type the name of the core file you want to research:Bu şekilde, sizden core dosyasinin adini ister.
coredeki hata nasıl bulunur?
core.10075
yazip enterladiğimiz zaman;
Kod:
=================== START HERE ======================
BACKTRACE:
warning: Can’t read pathname for load map: Input/output error.
warning: .dynamic section for “tmp/209A87AD.commands.so” is not at the expected
address (wrong library or version mismatch?)
warning: .dynamic section for “tmp/D10B169.m_logger.so” is not at the expected a
ddress (wrong library or version mismatch?)
Core was generated by `/home/gamestr/Unreal3.2.7/src/ircd’.
Program terminated with signal 11, Segmentation fault.
[New process 16368]
#0 0x005ab0c3 in strlen () from /lib/libc.so.6
#0 0x005ab0c3 in strlen () from /lib/libc.so.6
#1 0x0057ac0e in vfprintf () from /lib/libc.so.6
#2 0x00580e42 in fprintf () from /lib/libc.so.6
#3 0x009838e7 in ?? () at m_logger.c:199 from tmp/D10B169.m_logger.so
#4 0x0989b298 in ?? ()
#5 0x00983f50 in ?? () from tmp/D10B169.m_logger.so
#6 0x00000013 in ?? ()
#7 0x00000009 in ?? ()
#8 0x0000000a in ?? ()
#9 0x00000012 in ?? ()
#10 0x00000007 in ?? ()
#11 0x0988b569 in ?? ()
#12 0x0988d8f7 in ?? ()
#13 0x00000088 in ?? ()
#14 0x0988b634 in ?? ()
#15 0x00000013 in ?? ()
#16 0x00000008 in ?? ()
#17 0x00000012 in ?? ()
#18 0x00000007 in ?? ()
#19 0x00be6250 in _stripbadwords_channel (str=0x988b540 “`à\022\b”,
—Type
yani bir modul üzerinde hata yapilmis.
Hata düzeltme
2 şansımız var, ya hatayi düzeltcez yada unrealircd.conf dosyasında modulun basina # koyucaz..
core dosyalarini silme.
İlk makalemde, * simgesinden bahsetmiştim. Yani komutta kullanimi ondan sonraki herşeyi ifade eder. Core dosyalarini tek tek silmek yerine;
Kod:
rm -rf core.*komutu ile silebilirsiniz.
UnrealIRCd – Core inceleme. - Yorumlar
Yapılan Yorumlar
BENZER İÇERİKLERİlginizi çekebilecek diğer içerikler
Irc Oper Komutlarının Bir Tanesinde Kısaltma 19 Şubat 2011
irc ban parametrelerinin kullanımı 17 Ocak 2011
irc invex komutu 17 Ocak 2011
irc notify kullanımı 17 Ocak 2011
SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları
ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER
FACEBOOK'TA BİZ
Hoşgeldiniz
kelebek.gen.tr – kelebek mirc - Tüm Hakları Saklıdır