Arama Devi, dijital reklam mecraandaki üstünlüğünü mobile taşımakta kararlı. Google, bu amaçla, çok hızlı gelişim gösteren teknoloji şirketi AdMob’u bünyesine katıyor.
Arama Devi, dijital reklam mecraandaki üstünlüğünü mobile taşımakta kararlı. Google, bu amaçla, çok hızlı gelişim gösteren teknoloji şirketi AdMob’u bünyesine katıyor.
Dün yapılan açıklamaya göre Google, bu satın alma için 750 milyon dolar bedel ödeyecek. iPhone uygulamaları üzerinde banner reklam satışında hatırı sayılır bir payı bulunan AdMob, mobil reklam geliştirilmesi için önemli bir platform olarak gösteriliyor.
Forrester araştırma şirketi analisti Neil Strother, anlaşmanın, Google’ın mobil tarafta da ne denli ciddi bir oyuncu olmak istediğini gösterdiğini ifade ediyor. Mobil reklam satışının, geçtiğimiz yıl 160 milyon dolar düzeyinde gerçekleştiğine dikkati çeken gözlemciler, bunun büyük ölçüde sms’lerle yapıldığını belirtiyorlar.
Google’ın, Avrupalı DoubleClick’i almasına da şerh koyan Elektronik Mahremiyet Bilgilendirme Merkezi(EPIC), Direktörü Marc Rotenberg, Google’ın internette kurduğu hakimiyetin mutlaka izlenmesi gerektiğine dikkat çekiyor.
Kaynak: TurkInternet