Netbook satışlarının 2009 yılında bir önceki yıla göre yüzde 79 artı.
Strategy Analytics araştırma şirketinin raporundan derlediği bilgilere göre, klasik dizüstü (notebook) bilgisayarlara benzeyen ancak fiyatı notebook’lara göre yarı yarıya düşük olan netbook satışları, 2009’da, küresel ölçekte 2008’e göre yüzde 79 artarak 30,2 milyon olarak gerçekleşti.
Canalys şirketinin geçtiğimiz yıl yayınlanan aynı içerikli raporunda, sadece 2009 yılının ilk çeyreğinde toplam 13,5 milyon netbook satışının gerçekleştirildiği bildirilmişti.
NPD araştırma şirketinin geçtiğimiz yaz yaptığı başka bir araştırmada, notebook yerine netbook alanların ancak yüzde 58’inin cihazın performansından memnun olduğu belirlenmişti.
Yeni bir dizüstü bilgisayar almak isteyen kullanıcılar için ürün çeşitliliği kafa karıştırıcı olsa da söz konusu bilgisayarın hangi amaçla kullanılacağı, amaç dışı makinelerin elenmesini kolaylaştırıyor.
İnternet analistlerine göre, örneğin sadece internete girip, gazete okumak, sosyal paylaşım sitelerine üye olmak ya da sohbet etmek gibi temel uygulamaları kullanmak isteyen bir kullanıcı için netbook en ideal çözüm olarak görülüyor. Bilgisayarında hazırladığı sunumları CD ya da DVD’ye yazmak isteyen bir kullanıcı için ise iki seçenek bulunuyor.
Bunlardan ilki, Netbook’larda optik sürücü olmaması sebebiyle USB bağlantılı harici sürücü almak ya da optik sürücüleri bulunan notebook edinmek.
Dizüstü bilgisayarında fotoğraf ya da video kurgusu yapmak, grafik programlarını çalıştırmak ya da yüksek konfügürasyon isteyen oyunlar gibi yazılımları kullanabilmek için ise işlemci hızı yüksek notebook satın almak şart gibi gözüküyor.