Büyük bir otel ve kumarhane kompleksi düşünün? Sağlam bir sermayenin üzerinde oturuyor, üstelik oldukça da güzel para kazanıyorlardı. Ama her işletmenin aklında olan şey dönüp onların da aklına takılmıştı: Acaba daha fazlasını nasıl kazanabilirlerdi?
Öncelikle bir müşteri bağlılığı projesi kurgulamaya karar verdiler. Bununla ilgili hazırlıklar yapıldı, kurallar belirlendi. Oteli ve kumarhaneyi daha sık ziyaret edenler daha yüksek bir profilde konumlandırılacak, bunları memnun etmek için ek birtakım imkanlar sağlanacaktı. Böylece müşterilerin daha fazla ayrıcalığa sahip olmak adına kompleksi daha sık ziyaret etmeleri, en azından birden fazla seçim yapabilecekleri bir noktada yeniden kendilerini seçmeleri bekleniyordu. Program yürürlüğe girdi, veriler akmaya başladı.
Ancak gün geçtikçe üst üste biriken veriler, işletmenin daha önceden farkına varamadığı oldukça ilginç gerçekleri ortaya çıkardı. Örneğin gazinodan kazanılan paranın sadece yüzde 33?ü kompleks içinde harcanıyordu ki, önceden bunun daha yüksek olduğu tahmin ediliyordu. Ortaya çıkan bir diğer gerçek de şuydu: Gelirlerin büyük çoğunluğu yüzde 25?lik bir müşteri kesiminden geliyordu ve bu müşteriler sanıldığının aksine limuzinlerle gezen, cebi para dolu ışıltılı tipler değildi. Aksine komplekse birkaç günlüğüne eğlenmek için gelen, restoranda ve otelde keyifli bir zaman geçirmeyi amaçlayan, orta halli sıradan insanlardı. Dolayısıyla programın bu kişileri de kucaklayacak biçimde tasarlanması gerekiyordu.
Business Intelligence Data Warehousing?den alıntıladığım bu örnek, elinizde veri tutmanın ötesinde, bu verilere hangi açıdan baktığınızın da iş gelişimi açısından ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Günümüz iş dünyasında sadece veriyi tutmak veya depolamak değil, bu veriyi anlamlı bir hale dönüştürmek ve rekabet avantajına çevirmek de büyük önem taşıyor.
İşte iş zekâsı kavramı bunun için var. 10 günlük hava tahmin raporlarına bakarak mangallık et reyonlarını o gün nereye yerleştirirseniz daha çok satış yapacağınızı göstermek için. Geçtiğimiz 10 yıldaki yağış istatistiklerinin bu yıl şaraplık üzüm hasadını nasıl etkileyeceğini yüzde 95?e varan doğrulukla tahmin edebilmeniz için. Hiç ummadığınız koşulların, beklenmedik sonuçlarla nasıl ilişkilendirildiğini fark edebilmeniz ve avantaja dönüştürebilmeniz için.
Ünlü bir söz vardır. ?Dünyanın bir yerine bir kelebek kanat çırpsa, bir başka yerinde fırtınalar kopar? diye.
Acaba sizin veri depolarınızda hangi kelebekler uçuşuyor?
Kaynak: BTHABER
HAFTALIK BİLGİ TOPLUMU TEKNOLOJİLERİ GAZETESİ
Yazar: Levent Daşkıran
Sizin veri depolarınızda hangi kelebekler uçuşuyor? - Yorumlar
Yapılan Yorumlar
“elinizde veri tutmanın ötesinde, bu verilere hangi açıdan baktığınızın da iş gelişimi açısından ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Günümüz iş dünyasında sadece veriyi tutmak veya depolamak değil, bu veriyi anlamlı bir hale dönüştürmek ve rekabet avantajına çevirmek de büyük önem taşıyor.”
paylaşım için teşekkürler.
BENZER İÇERİKLERİlginizi çekebilecek diğer içerikler
23 milyon vatandaşın ehliyeti değişecek! 28 Haziran 2012
Chat – Sohbet 06 Nisan 2011
Türk Tarihindeki Dandanakan Savaşı 03 Nisan 2011
Kadınları Mutlu Etmenin Yolları 09 Mart 2011
SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları
ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER
FACEBOOK'TA BİZ
Hoşgeldiniz
kelebek.gen.tr – kelebek mirc - Tüm Hakları Saklıdır