Zynga, FarmVille adlı oyununu, şubattan bu yana koyduğu, dünyanın en büyük oyun portallerinden birisi olan MSN Games üzerinden çekti. Neden çektiği konusunda spekülasyonlar sürüyor ama kaynaklar Zynga’nın MSN trafiğini yeterli bulmadığı şeklinde konuşuyor.
Zynga, FarmVille adlı oyununu, şubattan bu yana koyduğu, dünyanın en büyük oyun portallerinden birisi olan MSN Games üzerinden çekti. Neden çektiği konusunda spekülasyonlar sürüyor ama kaynaklar Zynga’nın MSN trafiğini yeterli bulmadığını belirtiyor.
Online oyun dünyasında son dönemin eğilimi, sosyal networklerle işbirliği yapmak. Zynga’nın Facebook ya da MSN ile yaptığı işbirliğinin anlamı da bu.
Ama Zynga’nın Facebook’da bulduğu trafiği MSN’de bulamadığı konuşuluyor. Oysa MSN, Games ve Messanger arasındaki aylık trafiği dünya çapında 500 milyon kişi olarak iddia ediyor. Yani Facebook’un geçen hafta ulaştığı üye sayısı ile aynı.
MSN dünyanın en büyük ve en eski oyun portallerinden birisi. Ama Zynga’nın bu portal üzerindeki trafiği anlamlı görmediği konuşulurken, ülkemizde de, reklam ajanslarına MSN hiçbir zaman kontrol imkanı sunmadığını hatırlatalım. MSN trafiğine güvenmiyor olsa gerek, verilen reklamlar hep kendi verdiği raporlamalarla sonuçlanıyor. 3.parti raporlama araçlarını MSN kabul etmiyor. Buna karşın, reklamverenler ya da reklam ajansları MSN trafiğinin önemli olduğu kabulu üzerinden reklam vermeye devam ediyor.